گزارش کارورزی 3 فرم الف نگارش گزارش روزانه کارورز جلسه چهارم
گزارش کارورزی 3 فرم الف نگارش گزارش روزانه کارورز جلسه چهارم
فرمت فایل : word
تعداد صفحات فایل : 5 صفحه
محتوا: آشنایی با حروف ناخوانا (و ا ل ی)،دقت در اتصال کلمات. | |||
پیامد یادگیری: دانش آموز توانایی این را می یابد که : قرائت صحیح ارائه دهد،حروف ناخوانا را بشناسد ، آیات قرآن را روان تر بخواند. | |||
منابع یادگیری |
محدوده زمانی |
شرح تکالیف یادگیری/تکالیف عملکردی به تفکیک مراحل |
مراحل |
وایت برد و ماژیک |
5 دقیقه |
ابتدا نوشتن یک ترکیب از آیات درس که حرف ناخوانا ندارد ( عذابٌ ألیمٌ ) سپس نوشتن یک ترکیب از آیات درس که حرف ناخوانا در آن وجود دارد (من بعدِ الموت) بر روی وایت برد. پرسیدن تفاوت های موجود در نوع خواندن دو ترکیب فوق. |
برقراری ارتباط |
بیان تفاوت های موجود در قرائت دو ترکیب توسط اینجانب تا دانش آموزان بیشتر با این تفاوت ها درگیر شوند. نوشتن نمونه های دیگر از ترکیب های مذکور. |
ارائه بازخورد |
||
از هر گروه تقاضا می کنم که با همفکری در گروه یک نمونه ترکیبی که در آن حروف ناخوانا وجود دارد و یک نمونه ترکیبی که در آن حرف ناخوانا وجود ندارد را از متن آیات درس پیدا کرده و هرگاه اینجانب از هر سرگروه که خواستم،ترکیب ها برای اینجانب بیان کنند. |
تحلیل و تفسیر |
||
وایت برد و ماژیک |
10 دقیقه |
نوشتن چهار ترکیب متفاوت که در هر ترکیب یکی از حروف ناخوانا ( و ا ل ی) وجود دارد (با دو رنگ متفاوت) بر روی وایت برد. حرف " واو" : و یؤت کلَّ ذی فضلٍ فضله حرف " الف": و هو الغفور الرّحیم حرف "لام": خلق السّماوات حرف " ی":الى الله مرجعکم |
به تجربه گذاشتن |
نشان دادن حروف ناخوانا در چهار ترکیب فوق توسط دانش آموزان با راهنمایی اینجانب. |
ارائه بازخورد |
||
به صورت علنی اعلام می کنم آیا گروهی در فهم و درک حروف ناخوانا مشکلی دارد؟ در صورت وجود مشکل در یک گروه ،مشکل آن را جویا شده پس از آن ،آن مشکل را بیان کرده و از گروه های دیگر می پرسم که آیا گروهی می تواند این مشکل را رفع کند؟ در صورت این که گروهی نتواند این مشکل را رفع کند، اینجانب به رفع آن می پردازم. |
تحلیل و تفسیر |