ابتکار فردی و حرفه ای آموزگار دوم ابتدایی
ابتکار فردی و حرفه ای آموزگار دوم ابتدایی
چگونگی ترغیب دانش آموزان به دروس از طریق روش نمایش خلاق
فرمت فایل : ورد (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 35 صفحه
شرحی مختصر از فایل
چکیده
فرآیند تدریس همواره با مفاهیمی از قبیل فراگیر و یادگیری همراه میشود. یادگیری هدف اصلی تدریس است و معلّم مهمترین نقش را در رسیدن به این هدف ایفا میکند. نخستین تعریف تدریس خوب "ایجاد شرایط برای بهبود"تدریس است. چهارچوب تدریس، مجموعهای پژوهش محور از اجزای آموزش است که در چشم اندازی سودمند از یادگیری و تدریس مطرح شده است.معلّمان دوره ابتدایی باید از اطلاعات و مهارتهای لازم برخوردار باشند. طرح آموزشی پیشرو، نمونهای است از تعلیم دروس ریاضی و فارسی پایه دوم ابتدایی که براساس راهکار های خلاقانه و نمایش خلاق بنا نهاده شده است.
دروس فارسی و ریاضی در پایه دوم ابتدایی بسیار مهم و یادگیری آن توسط دانش آموزان حائز اهمیت است به طوری که اگر دانش آموزان مفهوم آنها را خوب نیاموزند در بحث های بعدی با مشکل مواجه خواهند شد در ابتدای کار سعی می کنیم که مطالب دروس فارسی و ریاضی با نمایش و شعر و داستان و بازی و با ساختن ماکت ها ، شکل ها و احجام مختلف هندسی و ... به طور مجسم و نیمه مجسم تدریس شود . روش نمایشى بر مشاهده و دیدن استوار است.