گزارش کارورزی 3 ﻓﺮم ج ﭼﺎرﭼﻮب ﺗﻬﯿﻪ ﻃﺮح آﻣﻮزﺷﯽ شیمی
گزارش کارورزی 3 ﻓﺮم ج ﭼﺎرﭼﻮب ﺗﻬﯿﻪ ﻃﺮح آﻣﻮزﺷﯽ شیمی
فرمت فایل : pdf
تعداد صفحات فایل : 3 فایل 2 صفحه ای (کلا 6 صفحه)
واکنشهای جابجایی یگانه و دو گانه (شناسایی یونها)
پیامد یادگیری:
فراگیر باید در پایان بتواند واکنشهای جابجایی یگانه و دوگانه را تشخیص دهد و طرف دوم واکنش های جابجاییی یگانه و دوگانه را بنویسد .
مراحل شرح تکالیف یادگیری/ تکالیف عملکردی به تفکیک مراحل محدوده زمانی مواد/ منابع یادگیری 2
برقراری ارتباط
اینجانب در ابتدای کلاس دانش آموزان را به گروه های متفاوت چهار نفری تقسیم کردم و سپس به هر گروه
برگه ای دادم که در آن سوالی نوشته بودم که از درس گذشته بود و از آن ها خواستم به آن پاسخ دهند و یک
گروه را برای ارایه ی پاسخ به پای تابلو فرا خواندم.
15
فرآیند هدایت و ارائه بازخورد دانش آموزان از گروه بندی کلاس متعجب بودند ولی همگی مشغول به پاسخ دادن به سوال کردند.
تحلیل و تفسیر در برخی موارد باید از روش تدریس گروهی استفاده کرد.
به تجربه گذاشتن
در این مرحله به هر گروه برگه ای دادم و از دانش اموزان خواستم که هر کدام دو واکنش از درس جدید یکی
واکنش جابجایی یگانه و دیگری جابجایی دوگانه است را کامل کنند و باز هم یک گروه را برای ارایه ی پاسخ
انتخاب کردم.
10 روش بار مغزی
فرآیند هدایت و ارائه بازخورد اغلب دانش آموزان با هم بحث می کردند که طرف دوم واکنش ها چیست .
تحلیل و تفسیر با این کار سوالات در ذهن دانش آموزان زیاد میشود و این امر باعث می شود میزان توجه آنها بالا رود.
به کاربستن در این مرحله من روی صفحه ی مانیتور چندین مثال از واکنشهای جابجایی یگانه و دوگانه آوردم و دانش
آموزان آنها را مشاهده میکردند و سپس عملا بعضی از انواع واکنش های جابجایی آزمایش می شود.. 10 رایانه -