دانلود گزارش مدرسه پژوهی شرکت در کار گروهی
دانلود گزارش مدرسه پژوهی شرکت در کار گروهی
عنوان فایل: روش های تشویق دانش آموزان به شرکت در فعالیت های گروهی
به همراه پاور پوینت مستندات شرکت در کار گروهی
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش جهت اعمال سلیقه
چکیده و خلاصه ای از فایل:
مقاله فوق که مقاله ای توصیفی است بامروری برکتاب ها ونظریه های موجود مرتبط با فعالیت های گروهی درابتدا تعریفی از همیاری شده و در ادامه به بررسی مزایای همیاری وگروه پرداخته شده است. و با مشخص شدن پیامد کلیدی فعالیت های گروهی یعنی همکاری و یادگیری مشارکتی را مورد بحث قرار داده است . فعالیت گروهی در کارها ،کیفیت زندگی را بهبودمی بخشد،شادی واحساس لذت ودوستی رابرایمان به ارمغان می آورد. پیروان نظریه ی سازندگی نیز بر همین باورند که بسیاری از مسائل راکه هیچ یادگیرنده ای به تنهایی نمی تواند آنها راحل کند ، از طریق تبادل اندیشه ومشا رکت گروهی یادگیرنده ای حل می شود .
این پژوهش به صورت عملی در آموزشگاه شهید نواب اجرا گردیده و به نتایج قابل قبولی رسیده است.
کلید واژه ها : همیاری ،گروه، یادگیری گروهی ، بحث گروهی*
مقدمه
یادگیری یک فرایند اجتماعی است وفعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله تولید اندیشه واطلاعات حیاتی است . این فکر راژان پیاژه ، که از محققان پیشگام درزمینه تعیین تحول فکر به شمار می رود ، تایید می کند.
پیاژه نشان داده است که بیشترآموخته های مهم ما حاصل تعامل بادیگران است.اگردانش آموزان در مورد یک کتاب ،یک تکلیف وبا یک مسئله فقط نظرات ،واکنش ها وپرسش های خود راداشته باشند،یادگیری آنان به اندازه ی زمانی که به نظرات دیگران نیزدسترسی داشته باشند،پربار نخواهد بود.عمده ترین هدف این روش کوشش برای دستیابی به فعالیت های عالی ذهنی است.